Klubbmästerskap 16 oktober 2010

Här diskuteras genomförda och kommande utställningar. Här kan du även också fråga efter och erbjuda skjuts till och från utställningar.

Moderator: Moderatorer

Klubbmästerskap 16 oktober 2010

Inläggav Annette ons jul 07, 2010 11:09 am

Jag håller på att leta lokal för klubbens KM i oktober. Just nu väntar jag besked från turistchefen i Karlsborg om han kan fiska fram något åt oss. Återkommer med besked när jag har något. :razz:

Tyvärr har det av många orsaker inte blivit något utvärderingsmöte inom utställningskommittén och vi får kanske fundera på något annat sätt än möte för att sammanställa lärdomar och rosor. Oavsett så håller jag också på att leta nya ansvariga på en del poster. Tyvärr har en del avsagt sig efter den stora utställningen. Det var allt mastigt att ha två IC-utst med ett halvårs mellanrum. Och som grädde på moset fick vi det extra tungt pga av askmolnet som det Isländska vulkanutbrottet orsakade. Halva domarkåren "försvann" via transportproblem 1½ dygn innan utst och det satte i alla fall sina spår i min ork... :knas02: Finns det någon som funderar lite på någon post i utställningskommittén så hör av er till mig! :tele: Det finns t ex arbete med funktionärskök, städning, sanitet, domare som vi så innerligt väl behöver hjälp med! :_19:

Inte ens ett KM går att genomföra utan bemanning här så er hjälp MÅSTE TILL för att komma vidare i arbetet! :confused: :huh: :wink:
Annette
... som har en mysig liten rakorad scottehona till salu!
Användarvisningsbild
Annette
Moderator
Moderator

Re: Klubbmästerskap 16 oktober 2010

Inläggav tasun fre jul 09, 2010 8:18 am

Min syn är att uppföljningsmöte är mycket viktigt, nästan lika viktigt som ett möte innan ett event, och detta gäller inte bara kattutställningar. Ev misstag och missförständ kan då snabbt avklaras och redas ut. Likaså notera framgångar som inte skall glömmas bort vid nästa event.
Mitt förslag är att boka tid för uppföljningsmöte innan eventet har ägt rum. Kan verka jobbigt, men ack så viktigt att omg ta del av allas erfarenheter, både negativa och positiva. Gärna på en helt neutral plats gärna över en kopp kaffe. Ingen nackdel om någon opartisk leder snacket.

Vi höres....
Tasun_admin
tasun
Administratör
Administratör

Inläggav Helene fre jul 09, 2010 8:02 pm

Jag håller helt och hållet med dej Taito, utvärdering är jätteviktigt oavsett vilket projekt det är! Att genomföra en internationell kattutställning är ju ett stort projekt.

Självklart är det synd att det inte har funnits tid och möjlighet att hålla ett möte kort efter utställningens genomförande, när alla involverade har utställningen mer aktuellt i minnet. Och det är jättebra att ha med detta utvärderingsmöte i planeringen redan innan eventet!

Men det är ju fortfarande inte för sent. Jag tror att det skulle vara bra att sammankalla alla som var delaktiga i arbetet på IC, det kanske finns några som avsagt sig sina ansvarsposter som kan "tänka om" i frågan? Förhoppningsvis kan ett utvärderingsmöte kanske sluta vid att alla vakanta poster blir täckta av samma personer som vid IC?

Hur som helst så är det ju viktigt att gå igenom vad som fungerat bra och vad vi kan förbättra inför kommande utställningar, annars är nog risken stor att frivilliga krafter inte orkar med att engagera sig. Och en ideell förening behöver folk som orkar och tycker det är kul att engagera sig!

Jag har själv inte varit med i arbetet vid kattutställningar tidigare, och skulle gärna vilja ha feedback på sekretariatets arbetsinsatser - självklart finns det saker som kan förbättras till kommande utställningar, men utan feedback blir det ju inte lätt, då trampar man ju på i samma fotspår - och upprepar eventuellt samma misstag igen och igen ..... :geek:
Matte spinner - det gör även katterna S*Cobby Luck Ophelia och lillebrorsan Oliver
(blå- respektive brunmaskad colourpoint perser)
Användarvisningsbild
Helene
Internationell Champion

Inläggav Annette mån jul 12, 2010 1:26 pm

Vi får väl försöka hitta en tid för utvärderingsmöte även om det är sommar och semestrar. Alla kan säkert ändå inte komma oavsett om det vore annan tid på året, så vi får göra det bästa av det.
Ska se om Fågelklubbens stuga är ledig så kan vi ha det där.
Återkommer! :glad:
Annette
Användarvisningsbild
Annette
Moderator
Moderator

Inläggav tasun mån jul 12, 2010 5:36 pm

Låter bra Annette, men förslagsvis, vänta tills i Augusti. Då är väl de flesta hemma igen.

Vi höres.....
Tasun_admin
tasun
Administratör
Administratör

Inläggav Annette ons jul 14, 2010 1:05 pm

Frågan är om jag behöver vara med som kommissarie...?!?
Dilemmat är att jag har semester hela augusti och inte kan lova bort mig något datum eftersom det är en del inplanerat och en del spontana infall jag vill ha möjlighet till... :confused:
Kanske sista dagarna i juli (innan varbergsutst) skulle gå trots allt... ? :neutral: :undecided:
Annette
Användarvisningsbild
Annette
Moderator
Moderator

Inläggav tasun ons jul 14, 2010 1:16 pm

Självklart att du skall vara med Annette. Du är den viktigaste personen i sammanhanget. Lägg in en datum då du har möljighet, så får vi se vad som händer. Tror att de som är intresserade och är hemma kommer. Ev kan du ju också kontakta dem som ingår i de aktuella funktionerna och höra deras möjlighet att komma loss några timmar.

Vi höres....
Tasun_admin
tasun
Administratör
Administratör

Inläggav Helene tor jul 15, 2010 3:58 pm

Ja, utan dej som är huvudansvarig Annette så är det ju ingen idé att hålla ett utvärderingsmöte - som kommissarie är ju du är ju spindeln i nätet.
Det har ju ändå förflutit såpass lång tid sen utställningen, så det spelar väl ingen roll om det blir efter din augustisemester är slut?
Jag kan ta på mej att kolla upp när övriga kan (eller de får ge mej datum då de inte kan närvara), förslagsvis vecka 35 alternativt 36.
Därefter kan jag sammankalla till ett möte, kanske Lisa P kan leda detta? Jag kan höra med henne.
Då finns det ju åtminstone lite tid kvar innan KM går av stapeln.

Ok?
Matte spinner - det gör även katterna S*Cobby Luck Ophelia och lillebrorsan Oliver
(blå- respektive brunmaskad colourpoint perser)
Användarvisningsbild
Helene
Internationell Champion

Inläggav Annette sön jul 18, 2010 3:07 pm

Jag behöver nog samla till ett möte nu så snart som möjligt i alla fall, annars var Helenes förslag bra.
Behövs ett möte för att se vad folk vi har inför KM. Det är ju vissa poster som vi måste vara säkra på är besatta annars går det inte att köra ett KM. Inbjudan till KM behöver ut så snart det bara går. Det är bara 3 mån kvar till KM-datumet!!!

Har därför bokat Fågelklubbens stuga 27/7 kl. 18.30 för ett möte med både lite utvärdering och för se över vad som finns och behövs inför klubbmästerskapet. Kommer sända ut mail till alla ansvariga samt ett allmänt mailutskick i klubben för alla medlemmar som tycker de vill vara med och säga sin mening. Ska även läggas ut en inbjudan på webben.

De ansvariga som inte kan komma då får helt enkelt ge besked på om de sitter kvar på sin post eller ej så vi 100% vet vad folk vi har eller måste skaffa. Ev synpunkter på IC-utställningen kan de gärna ge muntligt till någon som kommer eller skriva ned, vilket som känns bäst.

KM-lokal får jag inte svar på förrän i början av augusti tyvärr. De har semester alla som man måste prata med för just det där med lokal. Men jag har hjälp av Jan Dahlqvist, turistchef i Karlsborg.
Annette
Användarvisningsbild
Annette
Moderator
Moderator

Inläggav tasun sön jul 18, 2010 3:56 pm

Ett mycket bra beslut Annette!

Vi hörs!
Tasun_admin
tasun
Administratör
Administratör

Inläggav Annette ons jul 21, 2010 8:54 pm

Tyvärr har jag fått besked från Vibeke och Bengt att de inte kvarstår på sina ansvarsposter. Därför saknas det nu även buransvarig och sanitetsansvarig. Alla som läser det här - snälla försök prata runt med klubbens medlemmar och se om det finns någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa till med ett eller annat. ÄVEN icke-ansvarsposter.

Det ser lite mörkt ut inför klubbmästerskap i höst för tillfället... :undecided:
Annette
Användarvisningsbild
Annette
Moderator
Moderator

Inläggav Annette tor jul 22, 2010 7:22 pm

Nu har vi bokat lokal för KM! :glad:
Det blir i Folkets Park Tibro! :biggrin:

Även om det nu fattas fler ansvariga än det finns sådana så har vi fortfarande inte gett upp än. Styrelsen har en väldigt fin samarbetsanda och vår ordförande peppar oss att de SKA GÅ! Och det gör del väl?
Ni alla medlemmar vill väl ha ett klubbmästerskap? Kom igen - fundera vad ni kan hjälpa till med! Hör av er! Kom på mötet den 27/ så vi kan diskutera!!! Ni behövs alla!!! :luv:
Ni ställer väl alla upp?
Annette
Användarvisningsbild
Annette
Moderator
Moderator

Inläggav tasun tor jul 22, 2010 10:04 pm

Folkets park i Tibro blir bra! Visst skall vi ha ett KM. Bland 200 medlemmar finns det många som vill hjälpa till, eller hur?
Avhopp! Varför då?
Vi skall vara stolta över att vara medlemmar i Billingebygdens kattklubb!!! Det är fin klubb med mycket gott ryckte, inte minst efter vårt senaste IC. Den genomfördes på mycket respektfullt sätt. Men det kostade. Inte minst på de ansvariga i utställningskommiten. Alla vet förutsättningarna. Behöver inte gå in detta närmare.
Hoppas verkligen inte att det är någon som känner sig förnärmad eller påhoppad av något "utfluget" ord från uttröttade och slutkörda medlemmar/ansvariga. Hur som helst har orsaken aldrig varit att skada någon. Nej, låt oss nu glömma detta och blicka framåt. Klubben behöver er!!! Kom igen nu och ta nya tag. Det kanske helt enkelt är så att ni har ledsnat på era nuvarande uppgifter. Men byt då till någon annan uppgift. Klubben behöver alla era kunskaper.
Till alla er som inte tidigare jobbat med/på utställningar är KM ett mycket bra tillfälle att prova på. Enkelt och opretensiöst.
Men ändå så behövs det folk till de olika arbetsuppgifterna.
Snälla ni - kom till kommande möte i Fågelstugan och prata av er. Visst skall vi ha ett KM i Tibro med full arbertstyrka!!
Eller hur!!!

Vi ses....
Tasun_admin
tasun
Administratör
Administratör

Inläggav Annette fre jul 23, 2010 10:28 am

Nej, som tur är är det inga förflugna ord eller uttalanden som ligger till grund för avhopp från ansvarsposter. Det är helt enkelt att en del fått slita för mkt och att det varit för få folk som fått göra för mkt arbetsuppgifter så orken tagit slut.
Det har slitit lite extra att ha två internationella utställningar så tätt, vilket helt enkelt märks på bemanningen nu... :_cry:

Japp, vi ska allt tillsammans försöka ta nya tag! :lol:
Ni hänger väl på allesammans och försöker värva medarbetare? :wink:
Annette
Användarvisningsbild
Annette
Moderator
Moderator

Inläggav Mia Å ons aug 04, 2010 5:27 pm

En fråga: Om man är fodervärd åt en katt, får den katten delta i klubbmästerskap även om ägaren inte är med i BiK? :osäker:
Hälsningar Mia
Avatar är: GIP S*Tiddlywinks Mr. Grinch, DRX och IP DK*Löveid Chinatown, CRX.
Användarvisningsbild
Mia Å
Internationell Champion

Nästa

Återgå till Utställning och samåkning